Ukázaly obrovské 8K televizory, Samsung se spojil s Apple

Minulý rok jihokorejská společnost Samsung představila na veletrhu spotřebitelské elektroniky CES displej The Wall s úhlopříčkou 146 palců (370 centimetrů). Letos se překonala.

Ukázala obrazovku s úhlopříčkou 219 palců (556 centimetrů) a speciální technologií microLED.

MicroLED jsou oproti klasickým LED diodám menší, mají vyšší jas, lepší podání barev, nižší spotřebu a dokonce jsou také ohebné.

Do běžného prodeje se však dostane výrazně zmenšená verze obrazovky s úhlopříčkou 75 palců (190 centimetrů) a rozlišením 4K. Větší verze jsou pro cenu určeny pro byznysové prostředí.

Trend 8K
Samsung uvedl také model s 8K displejem QLED a úhlopříčkou 98 palců (249 centimetrů).

Společnost zároveň oznámila spolupráci s Apple.

Od letošního jara budou mít všechny chytré televizory od Samsungu aplikace iTunes a AirPlay 2, přes které si budou moci uživatelé kupovat a půjčovat filmy, respektive pouštět na televizorech videa či hudbu ze zařízení od Apple.

K trendu televizorů s vysokým rozlišením se přidává také japonská společnost Sony s televizory Master. Řada Z9G bude mít rozlišení 8K a nabídne dva modely s 85, respektive 98palcovým displejem LCD (215, respektive 249 centimetrů). Oba budou mít speciální procesor pro úpravu obrazu z nižšího do vyššího rozlišení.

Řada A9G zase dostane displeje OLED a bude dostupná ve třech modelech s úhlopříčkou 55, 65 a 77 palců (140, 165 a 195 centimetrů).

Rolovací televizor
Zahanbit se nenechává ani společnost LG. Aktuálně představila 88palcový (223 centimetrů) 8K displej OLED bez reproduktorů, namísto kterých využívá technologii Crystal Sound. Znamená to, že displej sám je reproduktorem.

Rolovací 4K televizor s 65palcovým (165 centimetrů) displejem OLED, který LG představila loni, se do prodeje dostane už letos na jaře.

Cena zatím není známa, ale podle společnosti bude „prémiová“.

Další články autora